Waarom is een geslaagd portret niet hetzelfde als een geweldige selfie?

business portret outdoor
Op deze pagina staat een goed voorbeeld van het verschil tussen een leuke selfie en een goed zakelijk portret.

Aan wie zou jij je zaken toevertrouwen?

selfie voorbeeld

Je voelt je op je best en bent trots op wie je bent en wat je kunt.  Kom maar op met die carrière of die opdracht!

Als je met dat gevoel een leuke selfie maakt, is dat toch meteen een goede foto voor Linked In of je CV? Helaas is dat niet zo. Om impact te hebben met een foto in 2D  moet de pose heel precies zijn om de kijker in te pakken. 

De camera in je telefoon is gemaakt voor landschappen, dynamische ‘doe eens gek’ momenten met vrienden. De lens vertekent het beeld enorm.  Dat valt ons en onze vrienden niet op want we ‘zien’ het gevoel van dat moment.

Zodra de foto echter op LinkedIn of je CV staat gebeurt er helaas wat anders. Mensen die je nog niet kennen kijken naar jouw gezicht en weten niet hoe gezellig het moment was waarop je afdrukte. Dan blijken selfies een hele andere indruk te wekken dan je zelf denkt.

De indruk krijgen dat je te lang blijft hangen in ‘het studentenleven’, ‘nog niet toe bent aan verantwoordelijkheid van een serieuze baan of opdracht’.

Een professioneel portret maakt een sterke indruk op mensen die je niet kennen . Het kan zelfs zo zijn dat je er een beetje ongemakkelijk moet bijzitten om goed over te komen….

Impact hebben begint bij het besef dat je toe bent aan die echte uitdaging. De investering in een goede foto betaalt zich altijd terug.